چطوری میشه

میزبانی مشترک در مقابل ابر – کدام را باید انتخاب کنید؟

میزبانی مشترک در مقابل ابر – کدام را باید انتخاب کنید؟

میزبان وردپرس، میزبانی مشترک در مقابل ابر، به دنیا خوش آمدید یا معماها و رازها. میزبانی وردپرس تقریباً یک کابوس برای هر کاربر وردپرسی است که به اندازه کافی از همه انواع موجود در این بازار آگاه نیست.

بنابراین، می خواهید سایت جدید وردپرس خود را میزبانی کنید و می خواهید بدانید بهترین جایگزین برای پروژه شما چیست؟ در این مقاله می‌خواهم تمام تلاشم را بکنم تا تفاوت‌های اصلی بین میزبانی اشتراکی و ابری را روشن کنم و با جزئیات توضیح دهم که چرا ممکن است بسته به پروژه خود به یکی یا دیگری نیاز داشته باشید. امیدوارم با خواندن این مقاله برای مقابله با همه گزینه‌ها آمادگی بیشتری داشته باشید و مهمتر از همه، آماده باشید تا سوالات مهمی را از شرکت‌های میزبان بپرسید، به این امید که ایده بهتری در مورد آنچه دریافت می‌کنید داشته باشید. قبل از ورود به آن!

هاست اشتراکی چیست؟

هاست اشتراکی فرآیند میزبانی وب سایت شما در سرور همراه با سایت های دیگر کاربران است. به طور خاص از یک سرور اختصاصی برای فایل‌ها، پایگاه‌های داده و ایمیل‌های شما به همراه سایر کاربران استفاده می‌شود که اساساً منابع را به اشتراک می‌گذارد. از آنجایی که ماهیت میزبانی بهینه سازی استفاده از منابع است، استفاده از یک سرور اختصاصی برای یک مشتری واحد برای ارائه دهنده هاست بهینه نیست. از این رو، مفهوم میزبانی اشتراکی متولد شد که در آن گروهی از کاربران یک سرور مشترک را به اشتراک می گذارند.

در این شرایط، کاربر در حال اشتراک‌گذاری منابع سرور مذکور با بقیه گروه در آن سرور است، این چیزی است که بیشتر به عنوان گره شناخته می‌شود. اکثر سرورهای اختصاصی به اندازه کافی قدرتمند هستند تا صدها کاربر را به طور همزمان بدون عرق کردن میزبانی کنند، این یک روش قابل قبول است.

در دنیای میزبانی مشترک، کاربران روی سرور مشترک معمولاً توسط چیزی که کنترل پنل نامیده می‌شود مدیریت می‌شوند. برای این منظور، شرکت‌های میزبان، کنترل پنل‌های میزبانی رایج را خریداری و استفاده می‌کنند. تعداد زیادی کنترل پنل هاست خوب و شناخته شده وجود دارد، اما محبوب ترین آنها cPanel و Plesk Onyx هستند. برخی از نمونه‌های خوب پانل‌های کنترل رایگان VestaCP و Centos Web Panel هستند، اما به دلیل ماهیت رایگان، احتمالاً آن‌ها را به دفعات مشاهده نخواهید کرد.

Shared vs Cloud Hosting: cPanel

کنترل پنل مسئول کنترل منابع و امنیت است تا همه مشتریان را در وضعیت خوبی نگه دارد (بر اساس شرایط طرح میزبانی هر کاربر). کنترل پنل همچنین مسئول مدیریت ایمیل ها و اقدامات دامنه مربوط به DNS و موارد مشابه است.

به طور خلاصه: میزبانی مشترک از یک سرور (به نام گره) تشکیل شده است که در آن گروهی از کاربران همه منابع را از طریق یک کنترل پنل به اشتراک می گذارند.

مزایای هاست اشتراکی چیست؟

هاست اشتراکی بسته به کیفیت و تعهد شرکت میزبان می تواند سریعتر از میزبانی ابری باشد. این می تواند درست باشد زیرا مدیریت منابع سرور اختصاصی، اگر به درستی انجام شود، تأخیر کمتری را تضمین می کند. همچنین، یک پیکربندی واقعا خوب برای اصل پیچیدگی سریعتر از ساختار ابری خواهد بود. داشتن یک ساختار کمتر پیچیده در پشت فرآیند میزبانی سایت باعث کاهش تاخیر و افزایش عملکرد می شود.

آیا هاست اشتراکی معایبی دارد؟

مشکل این است که اکثر شرکت ها در این مورد منصفانه عمل نمی کنند. آن‌ها معمولاً سعی می‌کنند سود را به حداکثر برسانند و در انجام این کار سعی می‌کنند تا هر تعداد کاربر را که می‌توانند در هر گره قرار دهند. این به طور موثر تاخیر را افزایش می دهد زیرا سرورها می توانند با ظرفیت کامل کار کنند. همچنین مشکل دیگری را ایجاد می کند: امنیت. داشتن تعداد زیاد کاربران در یک سرور می تواند به دلایل امنیتی مشکل ساز باشد. این را می توان با استفاده از نسخه های لینوکس ویژه برای کنترل تخصیص منابع مانند Cloud Linux کاهش داد. همچنین اگر نیاز به اجرای سناریوهای خاصی دارید، میزبانی اشتراکی ایده آل نیست، به عنوان مثال، یک سرور برنامه اختصاصی برای برنامه جدید خود.

بهترین هاست اشتراکی

Bluehost Web Hosting

میزبان اشتراکی Bluehost

یکی از بزرگترین و بهترین نمونه هاست اشتراکی Bluehost است. این گزینه میزبانی وب محبوب، میزبانی اشتراکی را برای همه انواع وب سایت ها، از جمله آنهایی که روی وردپرس اجرا می شوند، ارائه می دهد. آیا می خواهید این طرح میزبانی را در عمل ببینید؟ برای اطلاعات بیشتر راهنمای Bluehost ما را بررسی کنید.

هاست ابری چیست؟

هاست ابری هنر استفاده از گروهی از سرورها برای میزبانی گروهی از کاربران است. در هاست ابری، شرکت‌ها معمولا یک سرویس خصوصی ارائه می‌دهند که در آن مشتری می‌تواند مجموعه‌ای از ابزارهای سفارشی‌سازی شده را برای راه‌اندازی سرور مجازی خصوصی خود داشته باشد. سرویس‌های میزبانی ابری از مفهوم ماشین‌های کوچک استفاده می‌کنند که در آنها می‌توانید یک «سرور برنامه» را برای اهداف خاص باز کنید یا سرورهای مجازی خود را به راحتی ایجاد، تعلیق و نابود کنید. این برای توسعه دهندگان و افرادی که نیاز به استفاده از منابع خاصی دارند، چه برای میزبانی وب سایت یا یک برنامه، ایده آل است.

سرویس‌های میزبانی ابری منابعی را از طریق فضای ذخیره‌سازی، عملکرد ذخیره‌سازی، پهنای باند موجود، تعداد پردازنده‌ها و غیره ارائه می‌کنند و بر اساس مقدار منابع در مقابل زمانی که صرف استفاده از آنها می‌کنید، هزینه دریافت می‌کنید. هرچه پردازنده‌های مجازی، حافظه و عملکرد ذخیره‌سازی قدرتمندتر باشند، هزینه‌ها نیز بیشتر می‌شود. در این زمینه، سرویس‌های Cloud مانند ساختن رایانه شخصی مجازی‌سازی شده خود عمل می‌کنند که در آن چیزهایی را اضافه می‌کنید تا زمانی که قیمت در مقابل عملکرد به هدف شما برسد.

در این نوع سناریو، سرورها مجازی سازی می شوند، بنابراین منابع نیز مجازی هستند. این بدان معنی است که وقتی تقاضای منابع به اندازه کافی زیاد باشد، شرکت میزبان می‌تواند سرورهای جدید را به گره مجازی اضافه کند تا حجم منابع را بدون نیاز به انتقال مشتریان به خارج از آن گره این نوع راه‌اندازی برای توسعه ایده‌آل است زیرا شرکت نیازی به نگرانی در مورد منابع ندارد و نیازی به تخصیص مجدد کاربران ندارد. یک ساختار ابری را می توان نه تنها به چند سرور بلکه به صدها نفر از آنها گسترش داد!

Shared vs Cloud Hosting: Virtual Node

Cloud عمومی در مقابل خصوصی

هاست ابری را می توان به عمومی در مقابل ابر تقسیم کرد. در بیشتر نمونه‌های Cloud Hosting، شرکت ارائه‌دهنده این خدمات از مدل‌های ابر عمومی استفاده می‌کند. این بدان معنی است که آنها منابع را از مجموعه ای از سرورهای مجازی در دسترس عموم می کشند. از همین شبکه عمومی برای انتقال داده ها استفاده می شود. امنیت برای اطمینان از خصوصی نگه داشتن داده ها انجام می شود. یک مثال خوب برای این امر، Cloudways است، سرویسی که بر اساس سایر سرویس های Cloud است (که در ادامه در مورد آن صحبت خواهیم کرد).

در یک ابر خصوصی، شرکت مالک شبکه ابری است و سرویس‌ها برای برنامه‌هایی مناسب‌تر هستند که امنیت آنها در اولویت است. ابرهای خصوصی عموماً ساختارهای سفارشی هستند که به شبکه های ابری خارجی وابسته نیستند.

مزایای میزبانی ابری چیست؟

مزیت اصلی وجود ساختار Cloud این است که شرکت ها هرگز نباید نگران ظرفیت گره باشند. در این نوع سناریو، آنها به سادگی نیاز دارند تا سرور دیگری را به ساختار مجازی اضافه کنند. این به طور موثر تخصیص منابع را کاهش می دهد و ظرفیت را بدون هیچ تغییری در کنترل پنل یا کاربران در گره افزایش می دهد.

از آنجایی که میزبانی ابری منبع گرا است، می توانید استفاده از یک منبع را متوقف کنید و هزینه ای از آن دریافت نمی شود. این به این دلیل است که شما براساس استفاده از منابع هزینه دریافت می‌کنید، در حالی که مانند میزبانی مشترک، مبلغ ثابتی از شما دریافت می‌شود (چه از یک منبع استفاده کنید یا نه).

معایب میزبانی ابری وجود دارد؟

عیب اصلی ساختار ابری پیچیدگی است. داشتن سرورهای زیاد آنلاین با هر چیزی که مجازی شده است، می تواند کشف محل مشکل را برای یک شرکت دشوار کند، زیرا همان داده ها به روش مجازی تقسیم و ذخیره می شوند. این نوع ساختار تاخیر را اضافه می کند. برای وب‌سایت‌های مهم که عملکرد ضروری است، ساختار ابری ممکن است نتایج کمتر از ایده‌آل داشته باشد. یکی دیگر از مشکلات میزبانی ابری این است که گران‌تر از جایگزین‌های مشترک است. 1 گیگابایت فضا در هاست اشتراکی معمولاً ارزانتر از 1 گیگابایت فضا در سرویس ابری است.

همچنین، اکثر سرویس‌های میزبانی ابری شامل خدمات پستی نمی‌شوند. برای این کار باید ماشین‌های مجازی جداگانه برای این منظور ایجاد کنید (یا یک سرویس بخرید) که در آن بیشتر میزبانی‌های مشترک به طور پیش‌فرض شامل مدیریت ایمیل می‌شود.

بهترین هاست ابری

Cloudways Cloud hosting

میزبان Cloudways Cloud

اگر به دنبال میزبانی ابری قابل اعتماد و مقرون به صرفه هستید، واقعاً بهتر از Cloudways نیست. میزبانی ابری برتر (DigitalOcean، AWS، Google Cloud و غیره) با رابط کاربری آسان، بنابراین می توانید سایت های خود را بهتر مدیریت کنید. در بررسی Cloudways کامل ما بیشتر بیاموزید.

و اکنون یک معضل

همه اینها منطقی و قابل درک است، اما شرکت های میزبان معمولاً برنامه های میزبانی مشترک در مقابل ابر را ارائه نمی دهند. در دنیای امروز، بسیاری از هاست ها شروع به ترکیب مشترک با سرویس های میزبانی ابری کرده اند، به گونه ای که تشخیص آنها دیگر چندان آسان نیست. برای مثال، اکنون قابل قبول است که زمینه‌های مجازی‌سازی‌شده‌ای ایجاد کنیم که در آن یک گره، که به‌عنوان یک سرویس میزبانی مشترک مدیریت می‌شود، اکنون بر روی یک سری سرورهای اختصاصی مجازی تشکیل شده است. این نوع راه‌اندازی تقریباً مشابه کاری است که شرکت‌های میزبانی ابری برای خدمات خود انجام می‌دهند.

این می‌تواند سناریویی ایجاد کند که در آن شما برای یک سرویس میزبانی اشتراکی که اساساً مانند میزبانی ابری عمل می‌کند اما پشت یک کنترل پنل اجرا می‌شود، پرداخت می‌کنید. علاوه بر این، برخی از شرکت‌ها کنترل پنل را در یک VPS مجازی کرده‌اند، بنابراین شما حتی توزیع عادلانه منابع را ندارید زیرا سرور واقعی که در آن پانل کنترل قرار دارد مستقیماً در دسترس نیست، فقط بخشی از آن!

از این چه باید کرد؟

در نهایت، مهم نیست که شرکت با سرورها چه می کند. چه سرورهای اختصاصی که به عنوان گره‌های خالص عمل می‌کنند یا یک ساختار میزبانی ابری واقعی، آنچه واقعاً مهم است این است که شرکت تا چه اندازه کل بسته را مدیریت می‌کند. یک سرویس میزبانی ابری خوب می‌تواند برای سخت‌ترین کاربردها نیز به خوبی اجرا شود. همین امر را می توان در مورد هاست اشتراکی خوب که بر روی گره های سخت افزاری واقعی اجرا می شود، گفت. این کیفیت شرکت میزبان و تعهد آنها به کاربران است که همه تفاوت را در جهان ایجاد می کند.

بنابراین، میزبانی اشتراکی یا ابری برای من بهترین است؟

بیایید ببینیم، شما یک وب سایت وردپرس جدیدی دارید که می خواهید آنلاین کنید. مهمترین نگرانی شما در حال حاضر قیمت و عملکرد است. در این نوع سناریو، میزبانی مشترک احتمالا بهترین گزینه برای شما خواهد بود، زیرا با استخدام سرویسی که به منابع کمتری برای کنترل هر گره نیاز دارد، هزینه ها را کاهش می دهید (که به قیمت بهتر برای هر کاربر ترجمه می شود).

از سوی دیگر، اگر یک شرکت یا فردی هستید که باید وب‌سایت‌ها و برنامه‌ها را سریع راه‌اندازی کنید، یک سرویس میزبانی ابری به شما خدمات بهتری خواهد داد. پنل‌های میزبانی ابری معمولاً برای ایجاد و میزبانی وحشیانه‌ترین پیکربندی‌ها بدون نیاز به نگرانی در مورد چیزی، آماده‌تر هستند. فقط به یاد داشته باشید که باید یک سرور ایمیل به تنهایی راه اندازی کنید، زیرا اکثر سرویس های میزبانی ابری ارائه نمی دهند.

جمع بندی اشتراک گذاری شده در مقابل میزبانی ابری

چه از میزبانی اشتراکی یا ابری استفاده کنید، خبر خوب این است که هر دو سرویس متقابلاً منحصر به فرد نیستند. هاست اشتراکی برای میزبانی چندین سایت که به گزینه های کلی برای ایمیل، ارسال، کنترل DNS، FTP و خدمات پایگاه داده نیاز دارند، فوق العاده است. سرویس‌های میزبانی ابری بیشتر توسعه‌دهنده هستند و می‌توانند برای میزبانی برنامه‌ها یا وب‌سایت‌ها برای اهداف خاص عالی باشند. به دلیل ماهیت هر دو سرویس، معمولاً به خوبی با هم کار می کنند. به عنوان مثال، برای میزبانی یک وب سایت و یک برنامه به طور همزمان یا با کنترل وب سایتی که به فروشگاه متصل می شود. حتی بهتر از آن این است که امروزه اکثر شرکت ها می توانند هر دو سرویس را همزمان ارائه دهند.

برای جمع‌بندی نکات مثبت میزبان ابری، می‌توانید پیکربندی‌های سفارشی ایجاد کنید، کنترل منابعی را که به آن دسترسی دارید در دست دارید و حتی می‌توانید منابع را برای کاهش هزینه‌ها متوقف کنید. تنها نقطه ضعف واقعی در اینجا این است که هزینه منابع بیشتر از میزبانی مشترک است.

با میزبانی اشتراکی، توازن بهتری از سرویس‌ها را دریافت می‌کنید که به بهترین وجه برای وب‌سایت‌ها مناسب هستند و خدمات معمولاً ارزان‌تر از میزبانی ابری هستند. با این حال، نکته منفی این است که نمی‌توانید منابع را کنترل کنید یا خدماتی مانند میزبانی ابری را شروع یا متوقف کنید.

هر سرویسی که انتخاب می کنید، اکنون ایده بسیار بهتری در مورد مزایا و معایب دارید. چه چیزی را ترجیح می دهید؟ نظر شما درباره میزبانی اشتراک‌گذاری شده در مقابل میزبانی ابری چیست؟ لطفا نظرات خود را در نظرات زیر به اشتراک بگذارید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا